Op werkdagen voor 15:00 besteld, vandaag verzonden
Onze winkels
Goed en stevig verpakt
Heinen Delfts Blauw

Veelgestelde vragen

Bezorgen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Maandag t/m vrijdag voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. Weekendbestellingen worden op maandag verstuurd.

Voor het versturen zijn we afhankelijk van DHL. Vaak wordt het pakketje de volgende dag bezorgd, maar in een enkel geval kan het voorkomen dat er een vertraging optreedt. Hiervoor kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Pakket wordt binnen 2 weken bezorgd. Mocht het langer duren, dan zal dat gecommuniceerd worden.

Wat is de status van mijn bestelling?
Wij verzenden met DHL. Je ontvangt van ons een Track & Trace code waarmee je de verzendstatus van jouw pakketje kunt volgen.
Kan het factuuradres anders zijn dan het afleveradres?
Ja, dat kan. Je kunt dit aangeven in het bestellingsproces.
Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Wij bezorgen onze producten wereldwijd, mits er een geldig adres is ingevuld.
Op welke dagen bezorgen jullie?
In Nederland en België worden bestellingen bezorgd van maandag tot en met zaterdag, met uitzondering van feestdagen. Voor verzendingen buiten Nederland en België maken we gebruik van de diensten van DHL. Je ontvangt een Track & Trace-code, zodat je de verwachte leverdatum kunt volgen.
Op welke tijdstippen bezorgen jullie en kan ik een voorkeurstijd doorgeven?
Wij verzenden onze pakketten via DHL. Je kunt jouw bestelling volgen via het Track & Trace nummer dat je ontvangt bij je bestelling. Het Track & Trace nummer geeft je ook informatie over de geplande bezorgtijden. Een voorkeurstijd doorgeven is niet mogelijk.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend op het moment dat je jouw adres invult.

Nederland: De standaard verzendkosten voor Nederland zijn € 6,95. Wij verzenden binnen Nederland gratis vanaf € 95,00.

Buiten Nederland: Deze kosten zijn afhankelijk van het land waar je het pakket naartoe wilt sturen en het gewicht van het pakket. De kosten zie je in stap 3 in je winkelwagen tijdens het bestellingsproces.

Let op: Heinen Delfts Blauw is niet aansprakelijk voor eventuele kosten voor import. De importrechten en kosten dien je zelf vooraf te raadplegen bij het betreffende land.

Hoe worden verzendkosten berekend?
De verzendkosten worden berekend zodra je het verzendadres invult. Deze kosten zijn afhankelijk van het land waar het pakket naartoe wordt verzonden en het gewicht van het pakket.

Retourneren, Annuleren en Garantie

Retourneren en herroepingsrecht
Na ontvangst van het product heb je 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren. De eventuele verzendkosten zijn daarbij voor eigen rekening. Retouradres: Heinen Delfts Blauw t.a.v. Retouren Industrieweg 7 3881 LB Putten Je kunt het product ook tijdens onze openingstijden retourneren in een van onze winkels in Amsterdam en Delft.
Garantie

Bij normaal gebruik en onderhoud tijdens de garantieperiode van 6 maanden heeft de oorspronkelijke koper recht op reparatie van het product onder garantie, onder overlegging van het aankoopbewijs. Ingeval u een defect aan het product constateert, dient u het product direct buiten gebruik te stellen en contact met ons op te nemen.

Om een kapot of defect product binnen de garantievoorwaarden te laten vallen, dient deze binnen de garantieperiode kapot of defect geraakt te zijn door een oorzaak die te wijten valt aan een gebrekkige kwaliteit van het product. In de volgende door de fabrikant te beoordelen gevallen wordt geen garantie verleend: normale slijtage, onvoldoende onderhoud, roestvorming, producten die zonder toestemming van de fabrikant worden gewijzigd, producten die anders worden gebruikt dan normaal kan worden beschouwd en ondeskundige reparaties.

Order annuleren

Tijdens het bestellen: Het annuleren van je bestelling kan wanneer je nog in het bestelproces zit. Ga terug naar de vorige pagina en leeg je winkelwagen. Je kunt dit proces dus zelfstandig afbreken.

Al geplaatste order: Wil je de bestelling annuleren nadat deze al geplaatst is, meld dit dan z.s.m. door te bellen naar: +31 (0) 85 330 1199 en kies voor onze klantenservice ( In het menu toets 1).

Betaalmethoden

Betaalmogelijkheden
Je kunt betalen via credit card (Visa, Mastercard, American Express etc.), debit card, IDEAL, PayPal, Apple pay of Klarna.
Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?
Ja, de getoonde prijzen zijn inclusief BTW. Echter, bij een verzending buiten Europa zal de BTW niet gerekend worden. Dit wordt pas aan het einde van de bestelling verrekend. De prijzen van de verzendkosten binnen de EU zijn exclusief BTW.
Mijn betaling met de creditcard komt niet door
Alle betalingen die bij ons gedaan worden, worden automatisch verwerkt. Dit systeem checkt ook gelijk of een betaling fraude gevoelig is. Mocht het systeem de betaling fraude gevoelig vinden, dan moeten wij de betaling handmatig accorderen. Hierdoor kan het dus zijn dat het lijkt alsof de betaling niet goed doorkomt, maar wij de betaling zelf kunnen accorderen waardoor uw bestelling gewoon wordt doorgezet. Mocht er een betaling met credit card niet lukken, stuur ons dan altijd een bericht dan kijken wij gelijk waar het fout kan zijn gegaan.

Cadeaukaart

Hebben jullie een cadeaukaart?
Ja! Je kunt onze cadeaukaart kopen in onze webshop of in één van onze winkels. Je kunt kiezen uit een bedrag van € 20,- tot € 150,-. Online: In onze webshop vind je de cadeaukaart pagina. Links onderin verschijnt een pop-up waar je de kaart kunt bestellen. Je kunt op deze pagina ook je saldo bekijken. In de winkel: Vraag aan de balie naar onze cadeaukaart. Onze medewerker helpt je graag.
Uit welke cadeaukaart kan ik kiezen?
We hebben twee cadeaukaarten: een digitale en een fysieke cadeaukaart. Beide zijn milieuvriendelijk ontworpen. Wanneer je online de cadeaukaart besteld, verschijnt vanzelf de keuze en mag je zelf bepalen welke optie jij wenst te ontvangen. In de winkels is het alleen mogelijk om onze fysieke cadeaukaart te kopen. Beide kunnen zowel in de winkel als online worden ingeleverd.
Waar kan ik mijn cadeaukaart inwisselen

Je kunt online betalen met je cadeaukaart of deze besteden in één van onze eigen Heinen Delfts Blauw winkels.

Online: In stap 3 van de winkelwagen kan je kiezen voor de optie cadeaukaart (givacard). Je vult hier de gevraagde gegevens in en je cadeaukaart wordt automatisch verrekend met je order. Hou je geld over? Geen probleem, dat bedrag blijft gewoon op je cadeaukaart staan.

In de winkel: Wanneer je gaat betalen bij de kassa, mag je jouw cadeaukaart afgeven aan de kassamedewerk(st)er. Zij verrekent jouw cadeaukaart. Hou je geld over? Geen probleem, dat bedrag blijft gewoon op je cadeaukaart staan.

Ik wil online een product kopen en een cadeaukaart, hoe doe ik dat?
Het programma waarmee je jouw cadeaukaart bestelt loopt via Cardman.nl. Daarom is het niet mogelijk om deze in je winkelwagen toe te voegen. Je bestelt dus je cadeaukaart los (geen verzendkosten) en het product gewoon via de winkelwagen op onze webshop.
Betaal ik verzendkosten voor het versturen van een cadeaukaart?
Nee. Je betaalt geen verzendkosten.
Welke kortingscodes zijn er en hoe kan ik deze krijgen?
5% korting bij inschrijving op onze nieuwsbrief

We hebben een standaard kortingscode van 5% wanneer je jezelf inschrijft voor onze nieuwsbrief. Je kunt je inschrijven via onze homepage (bijna onderaan op de pagina). Je ontvangt dan als eerste alle nieuwtjes over onze artikelen en trends.

Voorwaarde:

  • De 5% kortingscode kan eenmalig gebruikt worden.
  • De korting is niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen.
  • Je kunt maar 1 kortingscode in je order gebruiken.
  • De code is een half jaar geldig.
  • Het is achteraf niet mogelijk om de 5% korting te verrekenen met je geplaatste order.

Overige acties

Soms hebben we leuke acties of aanbiedingen waarbij je een kortingscode moet invoeren om deel te nemen aan de actie. Deze worden altijd via onze webshop en nieuwsbrieven vermeld. Andere websites die onze kortingscodes aanbieden gebruiken oude kortingscodes die niet meer geldig zijn.

Kortingscodes

Hoe werkt een kortingscode?

Wanneer wij een actie of aanbieding hebben waarbij je een kortingscode ontvangt en moet invoeren bij je order, dan doe je dat in stap 1 van de winkelwagen. Het beste is om de code te kopiëren en te plakken in het lege veld waar de kortingscode wordt gevraagd. Let op dat je alle spaties voor en na de code verwijdert, anders leest hij je kortingscode niet goed af.

LET OP: Je kunt maar één kortingscode per bestelling gebruiken. De kortingscodes werken niet i.c.m. lopende acties, setprijzen of al reeds afgeprijsde artikelen.

Welke kortingscodes zijn er en hoe kom ik hieraan?

5% korting bij inschrijving op onze nieuwsbrief

We hebben een standaard kortingscode van 5% wanneer je jezelf inschrijft voor onze nieuwsbrief. Je kunt je inschrijven via onze homepage (bijna onderaan op de pagina). Je ontvangt dan als eerste alle nieuwtjes over onze artikelen en trends.

Voorwaarde

De 5% kortingscode kan eenmalig gebruikt worden. De korting is niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen. Je kunt maar 1 kortingscode in je order gebruiken. De code is een half jaar geldig. Het is achteraf niet mogelijk om de 5% korting te verrekenen met je geplaatste order.

Overige acties

Soms hebben we leuke acties of aanbiedingen waarbij je een kortingscode moet invoeren om deel te nemen aan de actie. Deze worden altijd via onze webshop en nieuwsbrieven vermeld. Andere websites die onze kortingscodes aanbieden gebruiken oude kortingscodes die niet meer geldig zijn.
Ik ben vergeten mijn kortingscode in te voeren, wat nu?

De 5% korting die je ontvangt voor het inschrijven op onze nieuwsbrief blijft een half jaar geldig. Bij je volgende order kan je hem nog steeds gebruiken. Wij kunnen na het betalen van je order, de korting achteraf niet meer verrekenen.

Actiecode:

Een actiecode blijft geldig gedurende een actieperiode. Heb je per ongeluk je order geplaatst en ben je de kortingscode vergeten? Wij kunnen na het betalen van je order, de korting achteraf niet meer verrekenen.

Facturen

Moet ik mijn aankoopbewijs of factuur bewaren?
Ja, deze heb je nodig bij het eventueel ruilen of retouneren van een product.
Kan ik een kopiefactuur opvragen?
Ja, dat kan. U kunt deze per mail opvragen. Stuur een mailtje naar info@heinendelftsblauw.nl.

Klachten

Ik heb een beschadigde verzending ontvangen.
Bij breuk of beschadiging ontvangen wij graag binnen 5 dagen, na ontvangst van uw pakket, een bericht.

Via je account:
Log in op je account en ga naar Klachten. Vul hier de gevraagde informatie in.

Ik heb geen account:
Geen probleem, je kunt dan een bericht sturen naar onderstaand e-mailadres, inclusief de genoemde informatie.

support@heinendelftsblauw.nl

  • Uw ordernummer.
  • Een foto van het gebroken/beschadigde product.
  • Omschrijving van de klacht.

Wij zorgen vervolgens voor een vervangend product.

Ik wil een klacht indienen.
Mocht je een klacht hebben, dan horen wij dat graag. Voor een snelle verwerking ontvangen we graag een email met de klacht en eventueel een foto. Stuur deze naar: support@heinendelftsblauw.nl. Wij nemen de klacht altijd zo snel mogelijk in behandeling.